Spółka A.pl Internet złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej. Według informacji zawartych w komunikacie, podstawą do takiej decyzji jest brak wystarczających środków finansowych na dalszą działalność. Natomiast ważnym elementem wpływającym na złożenie wniosku o upadłość likwidacyjną był brak decyzji w sprawie konwersji zadłużenia wobec Bomi na akcje spółki, pomimo podjętych uchwał o podwyższeniu kapitału w lipcu 2012 r.
Oprócz Bomi, które kontroluje 17,69 proc. udziałów w A.pl Internet, akcjonariuszami są m.in.: Action (18,44 proc.), Fresh24 (10,39 proc.) i PP Venture Private Investment Limited (44,08 proc.). >> Skład akcjonariatu znajdziesz tutaj.
– Brak ww. decyzji w sposób skuteczny blokował rozmowy z innymi inwestorami oraz podmiotami w branży. Jednocześnie zarząd spółki informuje, iż trwają rozmowy pomiędzy akcjonariuszami spółki, których intencją jest konwersja zadłużenia emitenta wobec akcjonariuszy na akcje emitenta. – czytamy w komunikacie.
Jednocześnie ze złożeniem wniosku o upadłość z funkcji prezesa zrezygnował Radosław Celiński. Nawarstwiające się problemy sygnalizowały pogarszające się wyniki finansowe. Z sierpniowych danych sprzedażowych wynikało, że spółka zrealizowała 1042 dostawy, co oznacza spadek o 19 proc. w ujęciu m/m i o 73 proc. mniej r/r. Wówczas spółka informowała, że spadek sprzedaży i liczby dostaw związany był z restrukturyzacją działalności operacyjnej, będącej konsekwencją trudnej sytuacji finansowej spółki Bomi – głównego dostawcy, który do lipca 2012 r. włącznie odpowiadał za dostawę ok. 95 proc. towarów sprzedawanych przez A.pl. Do tego w lipcu A.pl Internet zamknął wszystkie istniejące jeszcze lokalne oddziały umiejscowione w placówkach sklepów Bomi (w Krakowie, Trójmieście, Katowicach i Olsztynie).
>> To już kolejna ofiara szalejącego kryzysu gospodarczego. >> Bomi się poddało, zarząd złożył wniosek o upadłość.
To nie wszystko – na koniec lipca spółka wypowiedziała umowę handlową z Bomi oraz jednocześnie podpisała odrębną umowę z Frisco.pl (spółką konkurencyjną z branży e-grocery). Na tej podstawie Frisco stało się strategicznym partnerem handlowym A.pl Internet. Odpowiadało za skompletowanie zamówień złożonych przez klientów emitenta, które w dalszej kolejności dostarczane są do klientów przez kurierów. A.pl Internet zaś pobierał od Frisco stałą prowizję procentową zależną od wartości sprzedaży wygenerowanej przez sklepy internetowe A.pl i Fresh24.pl.
Delikatesy internetowe pod marką A.pl rozpoczęły działalność pod koniec 2008 r. Na giełdzie spółka pojawiła się w połowie grudnia ubiegłego roku. W ramach oferty spółka pozyskała 3 mln zł. Środki z emisji miały zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów w kolejnych lokalizacjach i umocnienie pozycji A.pl na rynku e-grocery. Wówczas spółka podawała w komunikacie, że zamierza rozwijać się organicznie, ale także poprzez konsolidację rynku. Na inaugurację notowań kurs wzrósł o 18,67 proc. do 8,90 zł. Ostatnie transakcje na akcjach spółki zawierane były po 1,30 zł, a poniedziałkowe TKO wskazywało na ponad 30-proc. przecenę.
Na pierwszej sesji w tym tygodniu na małych obrotach tanieją akcje Bomi, natomiast kurs Action nieznacznie rośnie.
>> To co najważniejsze na temat kondycji spółki znajdziesz tutaj. >> Zobacz obraz fundamentalny A.pl Internet w serwisie StockWatch.pl