Drugi kwartał w wykonaniu Monnari okazał się znacznie lepszy niż pierwszy, w którym widniała strata operacyjna. Spółka zanotowała w nim 85-proc. wzrost r/r EBIT do 4 mln zł. Zysk netto skoczył blisko 90 proc. do 4,4 mln zł. W tym czasie przychody powiększyły się o 5 proc.>> Komunikat wraz z raportem znajdziesz tutaj.
W całym I półroczu odzieżowa spółka zarobiła na działalności operacyjnej 3,4 mln zł, co dało imponującą dynamikę w wysokości 274,5 proc. Natomiast zysk netto zwiększył się niemal 6-krotnie do 5,5 mln zł. Decydujący wpływ na jego poziom miał zysk na działalności podstawowej (3,6 mln zł), różnice kursowe (1 mln zł) oraz zysk na sprzedaży nieruchomości (1,3 mln zł). Wzrostowi zysków towarzyszył 8-proc. progres przychodów.
– Rezultaty minionego okresu są bardzo dobre, jednakże nieznacznie gorsze od naszych szacunków, które mówiły o osiągnięciu w II kwartale 37,1 mln zł przychodów (-13,2 proc. różnicy ) 5,5 mln zł EBIT (-27,3 proc.) i 5,1 mln zł zysku netto (-13,5 proc.). Różnicę tłumaczymy niższymi przychodami, które z kolei zostały wypracowane na wyższej marży handlowej (63,1 proc. vs. 59,6 proc. w naszych szacunkach). Wzrost marży handlowej w II kwartale do 63,1 proc. vs. 56,5 proc. rok wcześniej potwierdza prawidłowy kierunek restrukturyzacji kosztowej spółki, co wraz z optymalizacją cen zakupu towarów powinno mieć pozytywny wpływ na wyniki kolejnych okresów. – ocenia Marcin Stebakow, analityk DM Banku BPS.
>> DM Banku BPS jako pierwszy odważył się dokładniej przyjrzeć perspektywom odzieżowej spółki. >> Jest pierwsza wysoka rekomendacja dla Monnari.
Warto podkreślić, że w I półroczu spółce mimo dynamice sprzedaży i dochodowości udało się utrzymać koszty operacyjne na tym samym poziomie co rok wcześniej, tj. 27,75 mln zł. Do tego przeprowadzono siedem otwarć nowych salonów i na koniec czerwca powierzchnia handlowa wzrosła do 17,2 tys. mkw. (+13,2 proc. r/r). Obecnie grupa ma 106 placówek. W tym półroczu Monnari zamierza otworzyć jeszcze około pięciu salonów w nowych lokalizacjach. Jednocześnie nadal prowadzi rokowania ze spółką Kan Sp. z o.o. (właściciel marek Tatuum i Coyoco), które mają na celu uzgodnienie formy prawnej warunków współpracy oraz harmonogramu procesu ewentualnej inwestycji.>> Odwiedź stronę analityczną spółki w serwisie.
Wyniki wsparł również wysoki cash flow z działalności operacyjnej. W I półroczu przepływy pieniężne na tym poziomie wyniosły 2,9 mln zł wobec 3,4 mln zł na minusie rok wcześniej. Na koniec czerwca Monnari miało 33,1 mln zł środków pieniężnych i innych aktywów pieniężnych. W analogicznym okresie 2012 roku było to 14,7 mln zł.
Po prezentacji wyników kurs na piątkowej sesji ostrożnie kieruje się na północ. Notowania spółki w ostatnich tygodniach mają za sobą kolejny zryw poprzedzony okresem konsolidacji. W okresie wakacyjnym akcje zyskały około 50 proc., a od początku roku aż 440 proc.>> Sprawdź też walor od strony technicznej w serwisie ATTrader.pl