– W ocenie emitenta najbardziej perspektywiczne kraje to Dania, Szwecja, Norwegia, Finlandia, Francja, Włochy, Hiszpania, Holandia, Kenia, 6 krajów Zatoki Perskiej, Wielka Brytania, Rumunia, Indie, Turcja, Japonia, Kanada, USA oraz 3 kolejne, średniej wielkości rynki. Jednym z celów emitenta jest, aby, w zależności od rynku, 0,2-5 proc. całkowitej rocznej liczby porodów w ww. krajach było poprzedzonych badaniami KTG wykonywanymi urządzeniem Pregnabit – czytamy w raporcie.
Spółka przewiduje, że okres dojścia do tak zdefiniowanego nasycenia rynku może wynieść ok. 2-3 lata. Ekspansja międzynarodowa będzie wspierana aktywnymi działaniami prosprzedażowymi, m in. uczestnictwem w największych targach branżowych na świecie i celowanych misjach gospodarczych.
Nestmedic zakłada dalszą obecność na polskim rynku i w tym celu skoncentruje się na popisaniu umów partnerskich z dużymi, korporacyjnymi sieciami placówek medycznych, a także współpracy z wiodącymi ośrodkami prywatnej opieki medycznej, ośrodkami naukowymi zajmującymi się tematyką telemedycyny i kardiotokografii w celu udoskonalania urządzenia jak i usług telemedycznych.
– Ambicją zarządu spółki w związku z wdrożeniem strategii jest:
1. Osiągnięcie skumulowanej wielkości przychodów w latach 2018-2023 na poziomie 149–307 mln zł.
2. Zmiana struktury przychodów tak, aby w 2023 r. sprzedaż z obszaru usług stanowiła ponad 50 proc. w strukturze przychodów.
3. Udział eksportu w przychodach grupy na poziomie ponad 90 proc. na koniec 2023 r. (rok obrotowy).
4. Uzyskanie marży EBITDA na koniec roku obrotowego 2023 na poziomie 50-60 proc. – podsumowano.
Firma Nestmedic powstała w 2014 roku. Jej zespół stworzył innowacyjny produkt – system teleKTG do zdalnego przeprowadzania kontrolnych badań i analizowania wyników w ostatnim trymestrze ciąży. Nestmedic zadebiutował na NewConnect w 2017 r.