
Fot. Spółka
LPP odnotowało 579 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. roku obrotowego 2024/2025 (sierpień-październik) wobec 576 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 731 mln zł wobec 802 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 157 mln zł wobec 1 159 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 212 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 4 350 mln zł rok wcześniej.
– Dane za 3Q24/25 oceniamy lekko negatywnie. Plasują się poniżej naszych prognoz i konsensusu na wszystkich poziomach. Nasza prognoza przychodów na 2024 rok nie zostanie zrealizowana z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością. Raczej nie do osiągnięcia jest również górny przedział wskazywany przez zarząd (21 mld zł). Po wynikach 2Q szacowaliśmy, że aby pozostała jakakolwiek szansa na jego osiągnięcie dynamiki sprzedaży w 3Q powinny plasować się powyżej 24 proc. Jednak obniżony cel, przedstawiony po wynikach 2Q, czyli 20-21 mld zł wydaje się być w zasięgu i wygląda na to, że spółka dowiezie marże brutto. Przy utrzymaniu kosztów SG&A w ryzach i wyraźnie niższych kosztach finansowych zakładany przez nas wynik netto wydaje się być jak najbardziej osiągalny. Na plus należy zaliczyć relatywnie wysokie Lfl (+7,5 proc.) w odniesieniu do inflacji oraz mocny kwartał w online (+35,7 proc.). Pozytywnie w 3Q24/25 wypada również ∆ KON –271 mln zł – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 1 299 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1 124 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 14 523 mln zł w porównaniu z 12 565 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2 970 mln zł wobec 2 653 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
– Za nami bardzo wymagający, ale też udany kwartał, który dla marek LPP przyniósł oczekiwane ożywienie wśród klientów. Wypracowane w tym okresie wyniki to także dowód na to, że nasze założenia co do budowania przewagi konkurencyjnej w oparciu o silną i dostępną dla klienta sieć stacjonarną są jak najbardziej zasadne. Ważnym uzupełnieniem tej strategii jest e-commerce, który w ostatnich miesiącach przyniósł nam pozytywne zaskoczenie w postaci bardzo wysokich, ponad 35% wzrostów. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że już wszystkie nasze marki są dostępne w aplikacjach mobilnych, które w gruncie rzeczy zdominowały kanał online. Widzimy, że klient docenia nasz unikalny model biznesowy, a nasze marki spełniają jego oczekiwania zarówno w przypadku kolekcji, jak i doświadczeń zakupowych. Wszystko to skłania nas do przyspieszenia dotychczasowego tempa już i tak ambitnych planów rozwojowych – powiedział wiceprezes Marcin Bójko, cytowany w komunikacie.
– Początek drugiego półrocza 2024 r. w LPP upłynął pod znakiem pozytywnych nastrojów konsumenckich, które znajdują odzwierciedlenie w dwucyfrowych dynamikach sprzedaży zarówno w kanale tradycyjnym (+19,4 proc. r/r), jak i online (+35,7 proc. r/r). Widoczne ożywienie to zasługa trafionych kolekcji oraz konsekwencja dynamicznej w ostatnich kwartałach rozbudowy sieci sprzedaży, zwłaszcza marki Sinsay, co przynosi oczekiwane efekty. Coraz większym wsparciem w generowaniu przychodów jest sprzedaż internetowa, która w trzecim kwartale br. stanowiła ponad 26 proc. całości sprzedaży. Spółce udało się wypracować marżę brutto na poziomie 54,8 proc. oraz stabilny zysk netto, który wyniósł 577 mln zł. Z kolei od początku roku Grupa osiągnęła ponad 21 proc. wzrostu r/r skorygowanego zysku operacyjnego i blisko 3 mld zł zysku EBITDA – czytamy również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. r.obr. 2024/2025 wyniósł 1 309 mln zł wobec 1 245 mln zł zysku rok wcześniej.
LPP chce rozbudować sieć sklepów o 35-40 proc., planuje capex na ok. 3,5 mld zł w 2025 r.
Grupa LPP rozbudować w przyszłym roku sieć sprzedaży stacjonarnej o 35-40 proc., co wiązać się będzie z większymi wydatkami inwestycyjnymi na poziomie ok. 3,5 mld zł, z tego 2,3 mld zł – na otwarcia nowych salonów, poinformował wiceprezes Marcin Bójko. Sieć sprzedaży ma wzrosnąć do 4 400 sklepów do końca 2025 r. z 2 574 sklepów obecnie.
– Przed nami jeszcze bardziej intensywny plan rozwoju sieci stacjonarnej, której powierzchnię handlową chcemy rozbudować w przyszłym roku o 35-40 proc. To wiązać się będzie z większymi wydatkami inwestycyjnymi na poziomie ok. 3,5 mld zł. Z tego 2,3 mld zł przeznaczymy na otwarcia nowych salonów. Realizacja tegorocznych planów wyraźnie pokazuje, że przyjęta przez nas strategia przynosi oczekiwane efekty, a nasz progres organiczny przekłada się na konkretne wyniki sprzedaży. Podobnych rezultatów spodziewamy się w przyszłym roku – powiedział Bójko, cytowany w komunikacie.
Grupa chce podwoić liczbę sklepów Sinsay i zwiększyć sieć sprzedaży Grupy do 4400 sklepów do końca 2025 r. Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2 574 sklepy w 29 krajach.
– W 2024 r. Grupa LPP zamierza otworzyć łącznie ok. 650 nowych salonów w Polsce i za granicą. Z kolei do końca 2025 r. gdański producent chce podwoić liczbę sklepów Sinsay i zwiększyć sieć sprzedaży Grupy do 4400 sklepów. Realizacja planu rozbudowy sieci stacjonarnej przy jednoczesnym wsparciu sprzedaży przez silny kanał online ma pozwolić spółce na podwojenie sprzedaży w stosunku do 2023 r. w ciągu najbliższych 2 lat. Droga do realizacji tego celu wymaga jednak znaczących wydatków inwestycyjnych, które w trzecim kwartale br. wzrosły o 79 proc. r/r do 519 mln zł, w tym większość na nowe otwarcia sklepów, ale też na logistykę i IT – czytamy w komunikacie.
W porównaniu do analogicznego okresu w ub. r. w sieci LPP przybyło 368 sklepów (+135 salonów w samym trzecim kwartale br.), z czego najwięcej otwarć zrealizowano w Europie Południowo-Wschodniej (SEE). Sprzedaż zagraniczna ma coraz większy udział w przychodach marek LPP (56 proc.), a tempo jej wzrostu w trzecim kwartale 2024 r. sięgnęło blisko 25 proc. r/r. W dalszym ciągu najważniejszym rynkiem pozostaje Polska, która rośnie na poziomie 18,3 proc. rocznie. Poza granicami kraju najwięcej przychodów wygenerowały m.in. Rumunia, Czechy i Węgry.
– Założenia na 2025 rok oceniamy neutralnie (per saldo). Przychody w planach spółki są niższe od naszych ostatnich założeń (28,4 mld zł), jednak przy utrzymaniu marży brutto w przedziale 52-53 proc. vs. 51,4 proc. zakładane przez nas – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
LPP liczy na 26 mld zł przychodów, przy zachowaniu 52-53 proc. marży brutto w 2025 r.
LPP zamierza zwiększyć przychody Grupy do 26 mld zł w 2025 r. przy zachowaniu marży brutto na poziomie 52-53 proc., dwucyfrowej dynamiki sprzedaży internetowej i pozytywnych wyników w sklepach porównywalnych.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.