
4 nowe spółki w listopadowym portfelu BM BNP Paribas BP
Po miesięcznej obecności z zestawienia wypadły akcje GPW i LiveChat. W obu wypadkach pretekstem do zamknięcia pozycji była realizacja zysków. W październiku akcje Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podrożały o 7,4 proc., a dostawcy oprogramowania typu livechat o ponad 20 proc. W tym drugim wypadku kluczowym momentem była publikacja wstępnych wyników za okres lipiec-wrzesień. Raport rozwiał obawy o utrzymanie dynamiki wzrostu biznesu i dźwignął notowania z dołka w okolicach 100 zł za akcję.
Eksperci zrezygnowali też z pozycji na AB i Artifex Mundi. W pierwszym wypadku zdecydowano się „na zamianę na bardziej atrakcyjny podmiot”. Notowania dystrybutora elektroniki użytkowej po świetnej pierwszej połowie roku wyhamowały i od kilku miesięcy powoli osuwają się na niższe poziomy. Pretekstem do zamknięcia pozycji na akcjach producenta gier były z kolei słabsze od oczekiwań szacunkowe dane za III kwartał.
– Wyniki za 3Q były wg nas lekko rozczarowujące, ponadto spółka pozostaje pod większym niż oczekiwaliśmy wpływem zmian w polityce prywatności Apple, co przekłada się na ograniczenie wydatków na marketing, a przez to wolniejszego skalowania gier spółki – komentują analitycy BM BNP Paribas BP.
Nowości na listopad
Asbis, CCC, TIM i Pekao – to nowe spółki w portfelu BM BNP Paribas BP. Pierwsza z nich – podobnie jak wspomniane wcześniej AB PL – ma za sobą fenomenalne I półrocze. Od początku stycznia notowania Asbisu urosły o ponad 200 proc. Eksperci z BM BNP Paribas BP liczą, że biznesowo dystrybutor elektroniki użytkowej zaliczy mocną końcówkę roku.
– W ostatnich kwartałach rynek dystrybucji IT utrzymuje wysokie, dwucyfrowe tempo wzrostu, a Asbis powinien korzystać na wysokim popycie na produkty Apple, którego jest dystrybutorem w krajach WNP – oczekujemy, że nowe urządzenia Apple wpłyną na poprawę dynamiki przychodów w październiku względem września. Ponadto zarząd sygnalizuje utrzymanie wysokiej rentowności w IV kwartale, co może wpłynąć na pobicie już raz podniesionych w br. prognoz finansowych – komentują eksperci.
Kolejną nowością w portfelu jest CCC. Spółka we wtorek po sesji opublikowała wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego 2021 r. Producent i dystrybutor obuwia między sierpniem a październikiem osiągnął 2,1 mld zł (+28 proc. r/r) przychodów ze sprzedaży. W ujęciu kwartalnym to nowy rekord CCC. Jak przyznaje spółka, duża w tym zasługa wysokiej sprzedaży kolekcji jesienno-zimowej, w tym udanej akcji Back-to-School. W minionym kwartale grupa CCC utrzymała wysoką dynamikę sprzedaży e-commerce. Udział tego kanału w przychodach wzrósł o 6,6 p.p. do poziomu 45 proc.
– Silny popyt konsumencki w połączeniu z inwestycjami w e-commerce i rozszerzeniem oferty powinien sprzyjać dalszej poprawie wyników w drugim półroczu. Zobrazowane to jest znaczącym wzrostem sprzedaży w okresie „Back-to-School” – jak podała spółka podczas konferencji po II kwartale, przychody w tym okresie wzrosły o 36 proc. r/r, a zysk brutto na sprzedaży o 59 proc. r/r. Dodatkowo spółka nie obserwuje problemów logistycznych jak konkurencja i jest w stanie przenosić wyższe koszty na klientów w postaci podwyżki cen albo ograniczenia aktywności promocyjnej. W związku z tym inwestorzy mogą pozytywnie dyskontować oczekiwane na początku listopada wstępne wyniki za III kwartał oraz zapowiadaną publikację strategii na kolejne lata – komentują eksperci BM BNP Paribas BP.
W segmencie e-commerce w siłę rośnie też TIM. Eksperci BM BNP Paribas BP liczą, że w kolejnych kwartałach spółka zanotuje solidną poprawę wyników. W tle jest także kwestia debiutu spółki zależnej 3LP. Jej prospekt emisyjny trafił właśnie do KNF. Debiut na GPW planowany jest na I kwartał 2022 roku.
– Grupa odnotowuje dalszą tendencję wzrostu udziału handlu online w sprzedaży, co w bieżącym otoczeniu jest mocnym impulsem dla wyników. Pozytywnie oceniamy perspektywy w kolejnych kwartałach z uwagi na oczekiwany dalszy wzrost kanału online oraz B2B, zmianę mixu produktowego, dynamiczny rozwój spółki logistycznej 3LP oraz mocny bilans, co powinno sprzyjać utrzymaniu wypłaty dywidendy w kolejnych latach – uważają analitycy BM BNP Paribas BP.
Ostatnią nowością w listopadowym portfelu BM BNP Paribas BP jest Pekao. Akcje wicelidera sektora bankowego w tym roku idą jak burza, a tej jesienią dodatkowo sprzyjają im niespodziewane ruchy ze strony RPP, która wbrew wcześniejszym zapowiedziom ruszyła z podwyżkami stóp procentowych.
– Kolejne zaskoczenia tempem wzrostu inflacji i dyskontowanie podwyżek stóp procentowych powinna sprzyjać notowaniom banku. Ponadto początek sezonu wyników branży za III kwartał możemy ocenić pozytywnie, co również wpływa na sentyment inwestorów. Spodziewamy się wzrostów linii przychodowych w 3Q’21 przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny kosztowej i niskim saldzie rezerw – komentują eksperci.
Co jeszcze w portfelu na listopad?
Miejsce w portfelu BM BNP Paribas BP utrzymało 6 spółek. Biuro nadal stawia na lidera branży budowlanej, firmy z branży przemysłowej i handlowej oraz producenta gier wideo.
Auto Partner – Pozytywnie oceniamy długoterminowe perspektywy wzrostu spółki, oczekujemy utrzymania wysokiej dynamiki przychodów i zysków w 2021 r. za sprawą odbicia importu aut używanych, odbudowy mobilności społeczeństwa, rozwojowi sprzedaży eksportowej i wzrostowej tendencji rentowności na rynku części.
BoomBit – Obserwujemy aktualnie dużą siłę segmentu gier hypercasual względem całego rynku gier mobilnych. Zwracamy uwagę, iż bezpośrednie koszty pozyskania gracza wracają do normy po okresie zawirowań, na co wpłynęła zmiana w polityce prywatności Apple. Powyższe stwarza przestrzeń do poprawy rentowności UA w kolejnych miesiącach. Boombit posiada solidny pipeline gier, co przekłada się na oczekiwania spółki względem lepszych wyników w drugiej połowie 2021 roku. Nasze oczekiwania również wskazują na poprawę wyników, szczególnie w ostatnim kwartale. Po ostatniej przecenie akcji uznajemy walory za atrakcyjne.
Budimex – Wyniki 3Q21 okazały nieco poniżej konsensus rynkowego, natomiast spadki r/r wynikają w dużej części z ujęcia od 3Q20 działalności zaniechanej (segment deweloperski). Po skorygowaniu zysk brutto ze sprzedaży był o ponad 5 proc. wyższy r/r. Wg zarządu indeksacja w kontraktach oraz wewnętrzne polityki dotyczące zakupów materiałów neutralizują negatywny efekt wzrostu materiałów. Pozytywnie oceniamy wysoki portfel zleceń, który przekroczył 14 mld PLN i zawiera blisko 4,0 mld PLN kontraktów kolejowych. W długim terminie jako właściwy oceniamy również kierunek rozwoju zagranicznego oraz w segmencie OZE.
Develia – Pozytywnie oceniamy nową strategię, w której spółka skupia się na segmencie mieszkaniowym. W związku z powyższym Develia kładzie nacisk na zwiększenie banku gruntów, dla którego wsparciem jest realizowana sprzedaż aktywów komercyjnych. W ostatnich kwartałach spółka pozytywnie zaskoczyła skalą sprzedaży – w samym 2Q21 sprzedała 482 lokali (+330 proc. r/r), a po 1H21 sprzedaż stanowi blisko 60 proc. planu rocznego. W 2Q21 Develia przekazała ponad 360 mieszkań (+490 proc. r/r), a zarząd podtrzymał cele przekazań ok. 1900 mieszkań w całym roku i ich wzrost w 2022 r.. Pozytywnie oceniamy perspektywy sektora mieszkaniowego w najbliższych kwartałach oraz realizację przyjętej strategii w zakresie sprzedaży projektów komercyjnych i większych inwestycji w segmencie mieszkaniowym.
Inter Cars – Otoczenie pandemii sprzyja utrzymaniu wcześniejszych trendów na rynku aftermarket (wysoki wiek aut, niższe rejestracje nowych pojazdów, odroczenie napraw, niższa popularność komunikacji zbiorowej), co przy poprawie bilansu oraz optymalizacji kosztowej, w tym poprawie zarządzania kapitałem obrotowym będzie wsparciem wyników w najbliższych kwartałach. W 3Q’21 spółka utrzymała wysokie tempo poprawy przychodów (ponad 25 proc. r/r), przez co oczekujemy utrzymania dotychczasowych tendencji dwucyfrowego wzrostu rezultatów w kolejnych kwartałach.
Wielton – Zarząd czuje się komfortowo z podanymi prognozami na 2021 rok odnośnie rentowności (7 proc. EBITDA) jak i wolumenów (20 tys. sztuk vs 15 tys. w 2020 roku). Rynek automotive oraz transportowy jest obecnie „rozgrzany” co przekłada się na wysoki portfel zamówień. Klienci akceptują podwyżki cenników, dzięki czemu wzrost kosztów surowców ma ograniczony wpływ na marże. Wielton nie wyklucza wypłaty dywidendy/skupu akcji w 2021 roku, a nowa strategia oczekiwana jest na początku 2022 roku.