Spółka do 2015 roku chce stać się wiodącym światowym wydawcą gier. W tym celu planuje m.in. uchwalić program motywacyjny na top menedżerów odpowiedzialnych za realizację tych ambitnych zamierzeń. Targetem wyniku dla kadry zarządzającej ma być co najmniej 177 mln zł zysku netto osiągniętych między 2012 a 2014 rokiem oraz wzrost kursu akcji wyprzedzający WIG.
Część dystrybucyjna CD Projektu ma rozwijać się w tempie kilkunastu procent rocznie, marżowość spółki dystrybucyjnej ma do 2015 roku osiągnąć 7 procent. Rozwój będzie oparty o dywersyfikację portfolio i wprowadzenie do oferty nowych kategorii.
Po raz pierwszy firma ogłosiła, że zamierza uruchomić dystrybucję kinową. Pierwszy film wejdzie do sieci w I kwartale 2012 r. Oprócz tego planowane są inne kategorie produktowe, komplementarne do gier wideo, spółka nie zdradziła o jakie chodzi.
Dystrybucja ma być oparta o wdrożenie systemu ERP, którego zakończenie planowane jest do grudnia 2012 roku. Umożliwi on uruchomienie projektu wspierającego sprzedaż hurtową w internecie oraz integrację innych podmiotów na wspólnej platformie. CD Projekt ujawnił, że planuje akwizycję w branży gier wideo.
Ambitne plany stoją również przed GOG.com. Zdaniem spółki do 2015 roku cyfrowa dystrybucja wyprzedzi tradycyjną. GOG ma grać istotną rolę na tym rynku i stać się drugą niezależną platformą dystrybucyjną na świecie. Planuje wydawać gry za wyższą cenę i rozpocząć współpracę z niezależnymi studiami.
Swoją strategię przedstawił także CD Projekt RED jako twórca serii Wiedźmin. Najbliższe wydarzenie to premiera Wiedźmina 2 na konsolę Xbox360, która nastąpi w pierwszym kwartale 2012 r. Na tę wersję czekaliśmy prawie rok, kolejne produkcje firmy mają powstawać w modelu multiplatformowym i mieć jednoczesne premiery na co najmniej dwie platformy. Studio będzie też pracować nad dwiema markami jednocześnie. Wszystkie gry będą oparte na własnej technologii REDEngine.
Pierwszy produkt spoza linii Wiedźmin ma się ukazać w 2013 roku. W kolejnych dwóch latach wydane będą następne dwa tytuły. Będą to produkty najwyższej jakości, z kategorii AAA+. Spółka zamierza się pozycjonować podobnie jak producenci tacy jak Bioware czy Bethesda.
Zdaniem Adama Kicińskiego, prezesa CD Projekt RED, celem spółki jest sprzedanie 10 mln szt. gier własnej produkcji do 2015 roku. Zarówno Wiedźmin jak i Wiedźmin 2 były projektami przejściowymi, mającymi wypozycjonować studio na rynku światowym i pomóc zdobyć doświadczenie potrzebne do dalszego rozwoju.
———————
CDRED miał w III kwartale 4,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec straty -6 mln zł rok wcześniej. Narastająco od początku roku spółka wykazała 25,2 mln zł zysku, a jej przychody wyniosły 106,5 mln zł. Dzięki udanej restrukturyzacji i integracji z dawnym Optimusem, oraz rentowności osiągniętej na Wiedźminie 2, rating nadawany przez StockWatch.pl podniósł się do bardzo dobrego poziomu A.
>> Pełna analiza fundamentalna spółki CD Projekt RED >> na dedykowanej stronie analitycznej w serwisie.